Osteopat​

Osteopati blev opfundet i 1882 af lægen Andrew Taylor Still. Antje valgte en videnskabelig funderede uddannelse, som kombinerer viden om anatomi, fysiologi, biomekanik, neurologi, patologi (sygdomslære), embryologi (fosterlære) og organlære.

Derfor har osteopater med denne tilgang et helhedssyn = holistisk syn på mennesket.

Målet med osteopati er: at få genoprettet kroppens balance og naturlige funktion = homøostase.

For at opnå dette, skal osteopaten undersøge to ting: 1. finde den struktur (led, muskel, …), som giver smerten og 2. finde årsagen og behandle begge dele.

Årsagen kan dog være langt væk fra det smertende område. Det kan være et funktionelt problem i fx et organ, hvirvel eller en knogle et helt andet sted i kroppen eller et strukturelt problem, som kræver at gøre kroppen i stand til at kompensere for det. Det vigtigste er derfor undersøgelsen af hele kroppen, som er grundlaget for behandlingsplanen.

​Fysioterapien Gudme

Poppelvej 6

5884 Gudme

kontakt@fysioterapiengudme.dk

CVR: 18064081​

Afbud

​Meddeles pr. telefon eller mail tidligst muligt, dog senest kl. 09.00 på behandlingsdagen.

Nyheder

GLA:D HOLD​, for artrose i knæ og hofter.

GLAD Ryg. Holdtræning for rygpatienter.

Børnefysioterapi

Fysioterapien​

​Klinikken åbnede d. 4.2.2013 i Gudme, efter 25 år i Hesselager, i topmoderne stand. Der er store lyse lokaler og en fremragende træningssal, til stor glæde for patienter og personale.

Vi arbejder med flextid, men som hovedregel således:

Mandag - Fredag:​ 08:00 - 16:00

Lørdag: Lukket