AKUPUNKTUR HOS FYSIOTERAPIEN GUDME I SVENDBORG KOMMUNE​

Fysioterapeut Sally Ringsmose kan tilbyde akupunktur på klinikken i Svendborg. Sally Ringsmose er uddannet og eksamineret akupunktør. Der er med andre ord tale om professionel akupunktur.

Mange vælger at kombinere akupunktur med fysioterapi her på klinikken. Vi er seks fysioterapeuter på klinikken, der består af store og lyse lokaler, der er i topmoderne stand. Du kan få tilskud til fysioterapi, hvis du har fået en henvisning fra egen læge, men du kan ikke få tilskud til akupunktur.

BEHANDLINGEN MED AKUPUNKTUR

​En behandling med akupunktur foregår ved at der stikkes tynde nåle ind i hud og muskler, som stimulerer nervesystemet. Denne stimulering medfører smertelindring, øget blødgennemstrømning og afspænding af musklerne. Under behandlingen, som kan du eksempelvis mærke en varme, prikken eller en let sovende fornemmelse som stråler ud fra de steder, hvor nålene sidder.

Normalt indsættes 4-8 nåle i området relateret til symptomerne.

Nålene sidder i op til ca. 20 minutter og der kan behandles 1-2 gange om ugen. Efter 3-5 behandlinger vurderes det, om akupunkturen har haft effekt. Der vurderes i det enkelte tilfælde, hvordan der yderligere kan behandles for at opnå de bedste resultater. Den første effekt man mærker efter en behandling er ofte en bedre nattesøvn. Herefter vil man opleve at eventuelle smerter eller gener reduceres.

EN BEHANDLING MED AKUPUNKTUR KAN BENYTTES TIL BEHANDLING AF:

• Gigt
  • Nakke-,ryg- og lændesmerter
  • Migræne/hovedpine
  • Skuldersmerter
  • Led- og muskelsmerter
  • Tennis/golfalbue
  • Stress og udbrændthed
  • Allergi og luftsvejslidelser
  • Kvalme
  • Træthed
  • Barnløshed
  • Bivirkninger efter kemoterapi

PRISER FOR AKUPUNKTUR DER KAN KOMBINERES MED FYSIOTERAPI

Første undersøgelse og behandling koster kr. 450,00.

​Derefter koster hver behandling kr. 295,00.

​Hvis akupunktur er et supplement til fysioterapeutisk behandling hos Sally Ringsmose, koster hver behandling kr. 125,00.

RING FOR AT BESTILLE ET BEHANDLINGSFORLØB

Du kan kontakte fysioterapeut Sally Ringsmose for at høre mere om akupunktur eller for at bestille en tid. Du kan ringe på telefon 62 25 33 41 (mellem 12.00-12.30), eller du kan sende en e-mail til kontakt@fysioterapiengudme.dk, hvorpå vi vil svare snarest muligt.​

​Fysioterapien Gudme

Poppelvej 6

5884 Gudme

kontakt@fysioterapiengudme.dk

CVR: 18064081​

Afbud

​Meddeles pr. telefon eller mail tidligst muligt, dog senest kl. 09.00 på behandlingsdagen.

Nyheder

GLA:D HOLD​, for artrose i knæ og hofter.

GLAD Ryg. Holdtræning for rygpatienter.

Børnefysioterapi

Fysioterapien​

​Klinikken åbnede d. 4.2.2013 i Gudme, efter 25 år i Hesselager, i topmoderne stand. Der er store lyse lokaler og en fremragende træningssal, til stor glæde for patienter og personale.

Vi arbejder med flextid, men som hovedregel således:

Mandag - Fredag:​ 08:00 - 16:00

Lørdag: Lukket